Banereglement for tennisbanene (grusbanereglementet)

1. Medlemmer som har betalt medlemskontingent for inneværende år spiller gratis på utebanene.
  2. Ved kø skal bane forlates etter 60 minutter inkl. vanning, kosting og rengjøring av linjer. Dette gjelder både ved single- og doublespill. Timen starter / opphører på helt klokkeslett.
  3. Ved kø er det spillere som ikke har hengt opp medlemskort eller timebillett på tavlen som skal vike først, uansett spilletid.
  4. Å stå i kø forutsetter fysisk tilstedeværelse på anlegget.
  5. På anlegget skal det kun benyttes tennissko.
  6. Hvis banen er tørr skal den vannes før bruk.
  7. Banen skal alltid kostes og linjer skal rengjøres etter spill.
  8. Fyll igjen groper og rett ut ujevnheter etter at du har spilt.
  9. Etterlat ikke drikkeflasker, tomme ballrør eller andre gjenstander på banen. Bidra til å holde anlegget ryddig og pent.
  10. Lås porten hvis andre ikke venter på banen.
  11. Det forventes sportslig og hyggelig oppførsel på banene. Unngå banning, hyling, racketkasting og lignende.
  12. Styret og trenerteamet har rett til å disponere anlegget ved turneringer, lagkamper, kurs, dugnader, vanning etc.
  13. P.g.a. lagkamper og turneringer kan grusbanene være mye opptatt i mai og juni.